در بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان :

خدمات ارتباطی دولت سیزدهم حلاوت بیشتر زیارت را برای زائران اربعین فراهم ساخت

اقداماتی مانند استقرار بالن فضایی، کاهش هزینه‌های رومینگ و ارائه سیم‌کارت عراقی توسط دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، موجب حلاوت بیشتر سفر اربعین برای زائران شد.

به گزارش توسعه و اقتصادپایدار؛ با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین آیین‌های شیعیان، اربعین‌ حسینی است و پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است. لذا هر ساله تلاش می‌شود خدمات بهتر و مناسب‌تری در این ایام در اختیار زائران عتبات عالیات قرار گیرد تا این سفر تسهیل گردد.

امسال هم با پیگیری و تأکید وزارت ارتباطات خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری نسبت به قبل به زوار اربعین ارائه شد.کاهش هزینه‌های رومینگ، ایجاد دولینک مستقیم با کشور عراق، ارائه اینترنت رایگان در مرز مهران با استقرار بالن فضایی و چتر وای فای رایگان، حل مشکل شرکت‌های فعال برای تامین ارز اربعین، حضور ۵۰ شرکت خدماتی در بستر فضای مجازی برای ارائه خدمات شامل حمل و نقل – اقامت و اسکان – پرداخت – مسیریابی – جانمایی و سایر خدمات متنوع، ارسال به موقع گذرنامه‌های زیارتی و استقرار ایستگاه‌های پست‌یافته جهت پیگیری اشیای مفقودی و گمشده توسط شرکت پست از جمله اقداماتی بود که در راستای تسهیل سفر اربعین میتوان در سال جاری به آن ها اشاره کرد.

در این بین ارائه سیم کارت عراقی از جمله اقداماتی بود که امسال توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، و بنا بر اظهار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس توافقات انجام شده سیم‌کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زوار قرار گرفت و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرد.

کاهش هزینه‌های رومینگ شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» دربسته‌های ویژه اربعین از سوی اپراتورهای تلفن همراه از یکسو و تعرفه ویژه (کاهش یافته) رومینگ عراق با خرید سیمکارت های عراقی از دیگر سو،با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین در کشور عراق صورت گرفت.

علاوه برآن پنج بسته اینترنت رومینگ بین‌الملل و سه بسته ترکیبی اینترنت، مکالمه و پیامک هم از سوی اپراتورها ویژه زائران اربعین در کشور عراق معرفی شد. این تعرفه‌ها و بسته‌ها که در مقایسه با اپراتورهای عراقی، مقرون به صرفه‌ترند، تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ قابل فعال‌سازی و تا پایان اعتبار  بسته، قابل مصرف هستند.

همچنین طبق اظهار مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، برای اولین بار دو لینک مستقیم با کشور عراق ایجاد شد که کیفیت ارتباطات را افزایش می‌دهد به طوری که برقراری ارتباط میان دو کشور، ۱۹ میلی ثانیه طول می‌کشد./