استاندار خراسان رضوی خبر داد:

آغاز طرح ساخت مسکن ویژه خبرنگاران در خراسان رضوی

به همه خبرنگاران خراسان رضوی در بیشتر شهرستان‌ها زمین، تسهیلات و پروانه می‌دهیم تا ساخت مسکن را آغاز کنند

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ استاندار خراسان رضوی در آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم رسانه و روز خبرنگار در مشهد در جمع خبرنگاران استان عنوان کرد: یکی از درخواست‌های مهم خبرنگاران، مسکن است که قرار شد راه و شهرسازی فرآیند نام‌نویسی و احراز شرایط (به خصوص فرم ج) را شروع کند تا اعطای زمین، پروانه و تسهیلات برای ساخت مسکن به خبرنگاران بدون مسکن شروع شود.

وی افزود: موضوع مسکن که از نظر ما موضوع بسیار با اهمیتی است، نقش مهمی در معیشت مردم و قشر خبرنگار دارد. به همه خبرنگاران خراسان رضوی در بیشتر شهرستان‌ها زمین، تسهیلات و پروانه می‌دهیم تا ساخت مسکن را آغاز کنند.

یعقوبعلی نظری با تأکید بر اینکه «فرم‌ ج» همه کسانی که متقاضی مسکن در نهضت ملی هستند حتماً باید سبز باشد، گفت: از امروز هر فردی مراجعه کرد، اقدام‌های لازم برای شروع این فرآیند را آغاز کنید.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در مورد مشهد تاکنون برنامه‌ریزی ۵۰ هزار واحد مسکن در گلبهار انجام شده است. آمادگی داریم به شرط پیگیری، از این واحدها نیز در اختیار شما قرار دهیم. برای تحقق این موارد هم سازوکار و هم پیگیری لازم است.

وی گفت: در مدت دو هفته آتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نام خبرنگاران متقاضی را فهرست و جمع‌بندی کند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: با امید به خداوند متعال مشکلی در تأمین مسکن خبرنگاران نخواهیم داشت؛ اما پیگیری از طرف شما خبرنگاران هم اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: مدیر کل ارشاد، موضوعات حمایتی، تعاملات و بیمه را نیز پیگیری خواهند کرد. برخی پیشنهادها جمعی، ساختاری و قابل پیگیری است.

نظری تأکید کرد: آمادگی داریم با استفاده از پیشنهادهای جمعی مطالب مورد نظر شما محقق شود. با رویکردی که روابط عمومی استانداری دارد، رویکرد هماهنگی و حمایتی اثرات خوبی در آینده خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: مخاطب مشترک ما و شما، مردم هستند. ما برای مردم کار‌ می‌کنیم و شما نیز مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارید. خیلی مهم است این چسبندگی و اتحاد در عمل شکل بگیرد. یکی از وظایف رسانه‌ها هشدار درباره مسائل مغفول‌مانده است. اگر مشکل و مسئله‌ای‌ پیش می‌آید، رسانه‌ باید تذکر دهد. آمادگی داریم با اتحاد و اتفاقی که برای اهداف عالیه داریم، این مسیر را ادامه دهیم.