رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری انتخابات الکترونیک برای شهرهای بالای یک میلیون نفر

آخرین مهلت قبول استعفاء مدیران استانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ است و قبول استعفاء بعد از مهلت تعیین شده جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی، مورد پذیرش نخواهد بود

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: هم‌اکنون قانونی در مجلس در حال تصویب است که یک هشتم انتخابات الکترونیکی انجام شود که البته باید این قانون ابلاغ گردد.

وی تصریح کرد: الکترونیکی کردن انتخابات تفاهمی بین شورای نگهبان و وزارت کشور است که برای شهرهای بالای ۱ میلیون جمعیت برگزار می‌شود‌.

سید هادی طباطبایی درباره اجرایی نشدن انتخابات الکترونیکی در دوره قبل مطرح کرد: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته انتخابات الکترونیکی در دوره قبل با مشکلاتی روبه‌رو بود که باید این مشکلات برطرف گردد و همچنین الکترونیکی شدن انتخابات فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

مهلت استعفاء مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره مهلت استعفاء کارمندان دولتی گفت: آخرین مهلت قبول استعفاء مدیران استانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ است و قبول استعفاء بعد از مهلت تعیین شده جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی، مورد پذیرش نخواهد بود.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با هرگونه جانب‌داری و سوء استفاده از امکانات دولتی توسط عوامل اجرایی و مدیران استانی و شهرستانی برخورد خواهد شد، اظهار کرد: مجموع عوامل و دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان خراسان رضوی، خود را بر اساس شرع و قانون موظف به برگزاری انتخابات سالم و بی‌طرفانه می‌دانند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، بر ضرورت تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نیز رعایت اصل امانت و بی‌طرفی از سوی مجریان و ناظران تأکید کرد.

طباطبایی تعداد اعضای هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۲ در خراسان رضوی را ۹۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: از ۶۷۲ نفر از معتمدین علمی و منطقه‌ای نیز در انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد.