تأکید استانداران خراسان‌رضوی و ختلان بر توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری میان ایران و تاجیکستان

استاندار ختلان در این نشست با اشاره به جالب و جذاب بودن شناسایی امکانات خراسان‌رضوی، نسبت به آماده بودن شرایط همکاری مشترک به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری ابراز امیدواری کرد

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ استاندار خراسان رضوی صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در نشست مشترک با هیئت تاجیکستانی گفت: مهمترین ظرفیت متقابل دو کشور ظرفیت خویشاوندی و فرهنگی است؛ بر همین اساس زمینه برای توسعه همه جانبه به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری فراهم است.

وی با اشاره به سفر کاری پیشین خود به تاجیکستان و ولایت ختلان و همچنین بازدید روز گذشته هیئت تاجیکستان از خراسان‌رضوی عنوان کرد: این بازدیدها، زمینه تعاملات فرهنگی و اقتصادی فی مابین را افزایش داده است.

یعقوبعلی نظری در ادامه به استاندار ختلان خاطر نشان کرد: بر اساس نیاز و علاقه شما و هیئت همراه، آماده اقدام مشترک اقتصادی در بخش خصوصی نیز هستیم.

دولتعلی سعید، استاندار ختلان نیز گفت: شناسایی امکانات خراسان‌رضوی برای ما جالب و جذاب است و تمام شرایط نشان از آماده بودن همکاری مشترک به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری است.

در این نشست مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی خراسان‌رضوی و ختلان، زمینه‌های همکاری مشترک را به‌طور مشخص مورد اشاره و بحث قرار دادند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست، بازدید روز گذشته هیئت تاجیکستان از کارخانه‌ قند فریمان و خوراک دام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز نیز این هیئت در سرخس و نیشابور بازدیدهایی را خواهند داشت تا اینکه روز چهارشنبه در نشست مشترک فعالین اقتصادی دو استان به تفاهم‌نامه‌های لازم برسیم.