مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

تبدیل اماکن تاریخی به مراکز اقتصادی، موجب توسعه اقتصادی خواهد شد

اگر نگاه اقتصادی وارد میراث فرهنگی شود، می‌توان نسبت به احیای اماکن تاریخی نیز اقدام نمود

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص وضعیت حوزه توسعه میراث فرهنگی استان عنوان کرد: برای باز کردن گره توسعه اقتصادی، در دو سال گذشته خصوصاً در شهر مشهد اقداماتی صورت گرفته است اما نیاز به فرهنگ اطلاع‌رسانی داریم.

وی افزود: یکی از اتفاقات مثبت در جهت توسعه اقتصادی، تبدیل اماکن تاریخی به مراکز اقتصادی است. در همین راستا، اخیراً اقدام به ارائه مجوز برای ایجاد ۲ بوتیک هتل در استان خراسان‌رضوی کرده‌ایم.

سید جواد موسوی در خصوص نقش نگاه اقتصادی در احیای آثار تاریخی مطرح کرد: اگر نگاه اقتصادی وارد میراث فرهنگی شود، می‌توان نسبت به احیای اماکن تاریخی نیز اقدام نمود.

وی افزود: باید نگاه را به سمتی برد که به مردم و خیرین نشان داد یک اثر تاریخی چه تأثیری در حوزه اقتصادی شهرها و استان خواهد داشت.

موسوی در خصوص اعتبار حفظ آثار تاریخی خراسان رضوی عنوان کرد: اعتبار حفظ، مرمت و نگهداری میراث فرهنگی خراسان رضوی ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اگر بگوییم ۲ هزار اثر تاریخی در استان داریم، برای هر اثر تاریخی، مبلغی ناچیز خواهد رسید؛ پس ما نیاز به کمک مردم و خیرین برای احیای آثار تاریخی خراسان رضوی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی پاسخ به سوال دیگر خبرنگار توسعه و اقتصاد پایدار درباره عدم جذب نیرو در این سازمان عنوان کرد: اخیراً مجوزی از سازمان مدیریت برای تأمین نیرو گرفته شده است که در حوزه موزه‌داری و کادر فنی، به زودی سهم خراسان نیز گرفته خواهد شد.