بازدید هیئت تاجیکستانی از واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان رضوی

این هیئت تجاری - اقتصادی صبح فردا، سه‌شنبه با استاندار خراسان‌رضوی ملاقات‌ و گفتگوی رسمی خواهند داشت

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ استاندار ختلان تاجیکستان و هیئت تجاری – اقتصادی که او را همراهی کردند، امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت از واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌رضوی بازدید کردند.

دولتعلی سعید که توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی همراهی می‌شود از یازده واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مشهد و فریمان بازدید کرد. هیئت تاجیکستان عصر امروز نیز به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه وی حضور یافتند.

این هیئت تجاری – اقتصادی صبح فردا، سه‌شنبه با استاندار خراسان‌رضوی ملاقات‌ و گفتگوی رسمی خواهند داشت.

بنا بر اعلام ابوالفضل چمندی، این سفر به دعوت قبلی استاندار خراسان‌رضوی و به منظور معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان انجام گرفته است و به همایش مشترک اقتصادی دوطرف و انعقاد قرارداد فی‌مابین استان‌های خراسان رضوی در ایران و ختلان در تاجیکستان منتهی خواهد شد.

در این سفر اقتصادی شهرداران هفت شهر باختر، همدانی، یامان، خراسان، عبدالرحمان جامی، تیمور ملک و دوستی و همچنین چند تن از رؤسای مناطق آزاد اقتصادی تاجیکستان، اتاق بازرگانی و صنایع ختلان و دست‌اندرکاران رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌های تاجیکستان، دولتعلی سعید را همراهی می‌کنند.

ولایت ختلان یکی از ولایت‌های تاجیکستان و مرکز آن شهر باختر است که مساحت این ولایت ۲۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن قریب به دو و نیم میلیون نفر است. این ولایت در جنوب خاوری شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان واقع شده و منابع مهم آبیاری و برق آبی همچون رودخانه وخش، سد نارک، سد و نیروگاه سنگ توده و کانال شاهراهی وخش در این ولایت وجود دارد.