مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی:

رشد ۱۰ درصدی مصرف سوخت در خراسان رضوی

از ۱۶ اسفند ماه تا پنجم فروردین رشد ۱۱ درصدی مصرف بزنین و رشد پنج درصدی مصرف CNG را در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته شاهد بودیم

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ هفتمین نشست خبری با موضوع سوخت‌رسانی در محل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری حدود ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است که رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در این زمینه بودیم.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۲ میلیون متر مکعب گاز CNG توزیع شده است که رشد پنج درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد‌.

اصغری درخصوص مصوبه کارگروه زیارت در حوزه تأمین سوخت عنوان کرد: یکی از مصوبات کارگروه ملی زیارت، تأمین به موقع و به میزان کافی سوخت بود که این اتفاق بخوبی محقق شد و همچنین وضعیت رفاهی، بهداشتی و خدماتی جایگاههای سوخت نیز مورد تأکید بود و این موضوع به صورت کامل حل شد و مشکلی در این دو مورد در جایگاه‌های سوخت نداریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی مطرح کرد: سال گذشته ۵.۵ میلیارد لیتر سوخت در استان توزیع شد که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل، افزایش و رشد داشته است.

وی درباره بازدید از جایگاه‌های سوخت اشاره کرد: حدود هزار و ۵۰۰ فقره بازدید در ایام تعطیلات از جایگاه‌های عرضه سوخت ‌در استان انجام شده است و سوخت‌رسانی به صورت شبانه روزی در استان انجام می‌شود.

اصغری افزود: بیشترین میزان مصرف بنزین در روز ۲۹ اسفند با ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مصرف ثبت شده است. مردم میتوانند نسبت به ثبت شکایات خود با سامانه ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایند و همکاران ما آماده پاسخگویی به شکایات هستند.

ورود بیش از ۶ میلیون مسافر به خراسان رضوی

قائم مقام ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان پنجم فروردین ماه سال جاری، ۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ نفر زائر و مسافر وارد استان خراسان رضوی شدند.

وی افزود: طی این مدت پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۲۰ نفر – شب، اقامت در استان ثبت شد که چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۴ نفر – شب، اسکان در کلانشهر مشهد داشته‌اند.

گنابادی نژاد درباره جلوگیری از غیرفعال‌سازی کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در سطح استان اشاره کرد: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها اول امسال برداشته شد که نگران بودیم در آغاز سال برخی زائران بدون کارت سوخت خود، وارد جریان سفر شوند و به مشکل بر بخورند؛ از این رو، وزیر کشور از وزیر نفت تقاضا کرد در خراسان رضوی این موضوع اجرایی نشود که جای قدردانی دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: طی ۲ روز اخیر رشد ۶۰ درصدی ورودی زائر از جاده های شمال کشور را شاهد بودیم که کم سابقه است.

وی افزود: احتمالاً تغییر زمان سفر و تقارن ماه رمضان علت این تغییر مسیر مسافران جاده‌ای از شمال به مشهد است که موجب افزایش بار ترافیکی در جاده‌ها و ورودی‌های شمالی به مشهد شده است.