مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

رشد ۱۴ درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی خراسان رضوی

از نیمه اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۹۶ هزار نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درخصوص میزان استفاده مسافران نوروزی از ظرفیت اماکن اقامتی مشهد مطرح کرد: سفرهای نوروزی به مشهد از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و در روزهای ۱۳ و ۱۴ این ماه ظرفیت اقامتی مشهد ۸۰ درصد اشغال شده بود که در هیچ سالی در چنین روزی ظرفیت اقامتی مشهد به این اندازه تکمیل نشده بود. همچنین این میزان از اشغال واحدهای اقامتی در نیمه اسفند ماه نشان می‌دهد که برنامه‌ زمان‌بندی سفرها به خوبی توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ بازرس به ۴۸۰۰ مورد بازرسی پرداخته‌اند که طی این بازرسی‌ها، ۴۹ واحد پلمب شده‌ و ۶۰ میلیون تومان وجه به زائرانی که شکایت کرده بودند، عودت داده شد.

سید جواد موسوی اظهار کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار زائر خارجی از کشور عراق، ۵۰۰۰ نفر از کشور افغانستان و مابقی از سایر کشورها بوده‌اند.

وی درباره فروش صنایع دستی به مسافران و گردشگران نوروزی گفت: ۷۱۰ غرفه فروش صنایع‌‌دستی در بیش از ۵۰ پایگاه واقع در ۳۰ شهرستان استان فراهم کردیم تا هنرمندان صنایع‌ دستی بتوانند در این غرفه‌ها، محصولات خود را در کنار بازدید گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی به فروش برسانند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درخصوص بازدیدهای نوروزی از اماکن تاریخی استان گفت: از نیمه اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۹۶ هزار نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی و کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: قرارگاه عملیاتی مرکزی ۸ جلسه برگزار کرده است که جلسه هشتم آن با حضور وزیر کشور انجام شد و در خروجی آن ۹۸ مصوبه تصویب شد.

محمدعلی توسلی افزود: تاکنون ۳۶ نفر از اعضای کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر استان در قرارگاه عملیاتی به صورت شبانه‌روزی مشغول به نظارت و رصد اقدامات کمیته‌های ۱۴ گانه استان بودند.