معاون استاندار و فرماندار مشهد:

شرایط تأمین موادغذایی برای مسافران نوروزی در ماه رمضان فراهم شده است

همه اماکن اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند، شرایط تأمین موادغذایی در ماه رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، چهارمین نشست خبری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با موضوع ناظرت، بازرسی و تنظیم بازار ٣ فرورین ١۴٠٢ به میزبانی سازمان صنعت. معدن و تجارت استان خراسان رضوی در محل بازار رضا مشهد برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی در این نشست خبری عنوان کرد: یکی از ١۴ کمیته خدمات سفر کمیته نظارت، بازرسی و تنظیم بازار است که مسئولیت آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی افزود: ٣۵ واحد با تکرار تخلف در این ایام در سطح استان پلمب شده است که با توجه به وجود ۴٠ هزار واحد صنفی در استان و ١٢٠ واحد در مشهد و ۵٧٠٠ واحد تولیدی، طبق آمار، مجموع واحدهای متخلف به یک درصد هم نمی رسد.

امیررضا رجبی درباره تنظیم بازار مطرح کرد: موضوع تنظیم بازار دو بخش است که تنظیم بازار کالاهای اساسی بر عهده جهاد کشاورزی و سایر کالاها بر عهده صنعت، معدن و تجارت است. همچنین نمایشگاه‌های مختلف تنظیم بازار در سطح استان دایر شده است که نمایشگاه بهاره و نمایشگاه‌های اطراف حرم بخشی از اقدامات این حوزه بوده و با تدابیر اندیشه شده کمبود کالا نداریم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که از دهه پایانی صفر شروع شده بازگشت وجوه به زائران شاکی است که ابتدا وجوه بازگشت می شود بعد تشکیل پرونده دنبال می‌شود و در این خصوص تاکنون یک میلیارد و دویست میلیون تومان به شاکیان بازگردانده شده است.

فرماندار مشهد در این نشست
با اشاره به دایر بودن ۴ پایگاه نظارتی در مشهد عنوان کرد: این ۴ پایگاه علاوه بر رسیدگی به شکایت مردم، ۶٠٠ نفر بازرس و ٧٠٠ نفر بسیج اصناف را تیم بندی کرده تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار نظارت داشته باشند.

محسن داوری افزود: به محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیزات پرونده بررسی می شود و اگر اجحافی در حق زائر صورت گرفته باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود.

وی با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از اقدام ویژه جهت رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠ واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠ قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی را به دنبال داشته است.

فرماندار مشهد درباره موضوع اقامت اشاره کرد: در حوزه اقامت، امسال ساماندهی خوبی انجام شده است و خدمت‌رسانی در عرصه اقامتگاه‌های موقت و اضطراری به گونه‌ای ساماندهی شده است که همه زائران می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

داوری درخصوص ماه مبارک رمضان و تکریم زائران و مسافران گفت: همه اماکن اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند، شرایط تأمین مواد غذایی در ماه رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

معاون تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در این نشست مطرح کرد: در دو هزار و ۸۶ مورد بازرسی‌ که توسط تعزیرات حکومتی انجام شد، ۴۲۷ مورد پرونده تشکیل شده است.

محمد فاضلی افزود: از ۸ اسفندماه تا کنون متخلفان به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۸۷۰ ریال محکوم شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز به صورت موقت تعطیل شده‌اند و پارچه اعلام تخلف بر سردر واحد صنفی آن‌ها نصب شده است.