مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی:

۸۰ درصد سهم آمار تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی مربوط به هم‌استانی‌ها است

آمار تصادفات استان خراسان رضوی به نسبت بالاست و متأسفانه ٧٠ تا ٨٠ درصد تصادفات مربوط به غیر زائران و هم استانی‌ها است

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی در نشست خبری ستاد خدمات سفر در روز اول فروردین ۱۴۰۲ در محل استانداری گفت: هر روز جلسات قرارگاه ایمنی سفرهای نوروزی در محل اداره‌‌کل راهداری یا محل پلیس‌راه استان تشکیل می‌شود و موضوع تصادفات مورد بررسی قرار می گیرد که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات عنوان کرد: آمار تصادفات استان به نسبت بالاست و متاسفانه ٧٠تا ٨٠درصد تصادفات مربوط به غیر زائران و هم استانی ها است.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر در ادامه تصریح کرد: بحث جدی و دغدغه اصلی ما، بحث ایمنی جاده‌ای است که ۵ ایستگاه در این خصوص توسط اداره کل راهداری در ورودی استان خراسان و ٢٨ ایستگاه توسط فرمانداران، دهیاران و بخشداران مدیریت می شود.

شهامت درباره آمار تصادفات در محورهای فرعی متذکر شد: سه روز قبل جلسه ای به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شد که همه فرمانداران حضور داشتند و وظایفی هم برای بخشداران و دهیاران در راستای افزایش ایمنی مسیرهای جانبی و فرعی تعریف شد.

وی با ارائه آمار حمل‌ونقل مطرح کرد: ٨۵ درصد از زائران در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در استان از ظرفیت‌های حمل‌ونقل شخصی و عمومی استفاده کرده‌اند که ٧١ درصد از زائران با وسیله نقلیه جاده‌ای شخصی و ١۴ درصد با حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی جابجا شده‌اند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر ادامه داد: ١٠ درصد از مسافران با خطوط ریلی و ۵ درصد با خطوط هوایی در همین مدت مسافرت کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حوزه ریلی روزانه ٨۴ رام قطار در راه‌آهن مشهد در حال جابجایی مسافر هستند که قبل از این، تعداد قطارها بین ٧٠ تا ٧۵ رام قطار بوده است و براساس آمار، حمل‌و‌نقل ریلی در گذشته ٨ درصد بوده که در حال حاضر به ١٧ درصد افزایش پیدا کرده است.