رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران:

۸۰۰ طرح گردشگری در حال احداث، نیمه تمام ماندند

تا زمانی که نرخ دستوری است و توسط دولت تعیین می‌شود، هیچ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند، در حالی که نرخ باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار؛ رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران با اشاره به برگزاری مجمع عمومی هتلداران کشور و نشست مشترک با مسئولان گردشگری استان خراسان رضوی گفت: در این جلسات مباحث مختلفی از جمله عملکرد هتل‌ها، مسائل مالی و . . . مطرح شد. همچنین راهکارهای همکاری و برقراری تعامل بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره راه‌اندازی سامانه رزرواسیون جامعه هتل‌داران ایران مطرح کرد: شرکت طلایه‌داران گسترش هتلداران ایران راه‌اندازی شده تا در عین ارائه خدمات در حوزه هتلداری، به حوزه رزرواسیون هتل در ایران ورود کند. سهامداران این شرکت تمام هتلداران ایران خواهند بود و هر هتل به فراخور پروانه بهره‌برداری که دارد، حدود ۱۰ سهم در اختیار خواهد گرفت و در واقع هیچ سهامدار عمده‌ای نخواهیم داشت. در فاز نخست هتلداران و افرادی که پروانه بهره‌برداری به نامشان است، می‌توانند سهامدار این شرکت باشند.

جمشید حمزه‌زاده درخصوص دلایل عدم حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران عنوان کرد: تا زمانی که نرخ دستوری است و توسط دولت تعیین می‌شود، هیچ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند در حالی که نرخ باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد.

وی افزود: بازگشت سرمایه توسط دولت نیز یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌های خارجی اعلام آمادگی نمی‌کنند؛ البته نمیتوان از تأثیر تحریم‌ها هم چشم‌پوشی کرد. البته گروه هتل‌های آکور فرانسه همچنان علاقه دارند در ایران سرمایه گذاری کند؛ همچنین شرکت‌های ترکیه‌ای علاقه زیادی برای حضور در ایران دارند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران درباره طرح‌های نیمه‌تمام حوزه گردشگری در کشور مطرح کرد: ۸۰۰ طرح گردشگری در حال احداث داریم که به دلایل مختلف نیمه‌تمام ماندند. اگر بتوانیم از هتلداران زنجیره‌ای استفاده کنیم و سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم، نیکو خواهد بود.