مراسم بزرگداشت روز همبستگی کشمیر در مشهد برگزار شد

بیش از ۳ سال است که از اعمال تحمیلی حصر و مقررات منع عبور و مرور توسط نیروهای اشغالگر هند به جامو و کشمیر می‌گذرد

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، مراسم بزرگداشت “روز همبستگی کشمیر” ۱۶ بهمن‌ماه مصادف با ۵ فوریه ۲۰۲۳ با حضور نمایندگان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران، نمایندگی‌های کنسولی، مقامات بلند پایه استان، اصحاب رسانه و اعضای جامعه پاکستانی‌ها در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد.

در این مراسم توسط سرکنسولگر پاکستان، پیام‌های رئیس جمهور و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان قرائت شد.

در این پیام ها با اشاره به شرایط فعلی جامو و کشمیر تحت اشغالی غیر قانونی هند ، تصریح شد که از ۵ اگوست ۲۰۱۹ تاکنون، بیش از ۳ سال است که از اعمال تحمیلی حصر و مقررات منع عبور و مرور توسط نیروهای اشغالگر هند می گذرد.

در پیام‌های مزبور همچنین غیر قانونی بودن اشغال کشمیر توسط کشور هند و شرایط مصیبت بار حقوق بشر در جامو و کشمیر توسط نیروهای اشغالگر هند مورد تاکید قرار گرفت.

در بخش هایی دیگر از پیام‌های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان ضمن تأکید بر این مهم که حقوق بشر باید در کشمیر حفظ شود، از جامعه بین الملل خواسته شده تا نقش خود را در تضمین حق خود مختاری برای مردم کشمیر ایفا کند.

در بخش های دیگر از این پیام‌ها ضمن ابراز تأسف از اقدامات دولت هند در نقض حقوق بشر در کشمیر، تصریح شد که حقوق بشر جهانی است و هر کسی حق دارد در صلح و آزادی زندگی کند.

در پایان این مراسم، یک مستند ویدئویی و همچنین سرودی که به زبان فارسی آماده شده بود، برای حضار به نمایش گذاشته شد.