نشست خبری ستاد تجلیل از پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی

قرآن هیچ تفاوتی را بین اقوام و مذاهب قائل نشده است

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، سردار علی مولوی در نشست خبری اعلام برنامه‌های اجتماع بانوان قرآنی شهر مشهد که در دفتر خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی برگزار شد، مطرح کرد: جامعه اسلامی برای حیات و استقلال نیاز به قرآن و فهم آن دارد و فهم درست از قرآن متفاوت است، برای اینکه قرآن سیمای مؤمنین و مشرکین و کفار را مشخص می‌کند.

وی افزود:برداشت ما باید از قرآن درست تشخیص داده شود و جامعه ما اگر بخواهد حیات واقعی خود را در حوزه‌های مختلف داشته باشد باید به قرآن پناه ببرد. قرآن کریم ام الکتاب است، قرآن زینت جامعه اسلامی برای همه ادیان و ادوار از بدو پیدایش آدم تا به امروز بوده و خواهد بود.

مولوی درخصوص مشارکت حافظان شیعه و اهل سنت در این رویداد گفت: قرآن هیچ تفاوتی را بین اقوام و مذاهب قائل نشده است و میزان برتری در این زمینه تقوا است. ما مرزبندی مذهبی را در حوزه قرآن قائل نیستیم، زیرا قرآن برای عموم مسلمانان است و میخواهیم رقابتی توأم با ترویج مسائل قرآنی ایجاد کنیم.

رئیس ستاد مردمی تکریم از پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: در استان خراسان رضوی تعداد ۱۵۰ موسسه قرآنی وجود دارد که تعداد ۱۰۵ موسسه آن در مشهد واقع هستند که برخی از این مؤسسات مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از سازمان تبلیغات اسلامی و گروهی توسط اوقاف دریافت نموده‌اند و تعدادی فعال قرآنی نیز به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته دو مراسم تجلیل از دو استاد قرآنی مشهد را داشتیم و امسال اولین همایش تجلیل از فعالان قرآنی بانو را خواهیم داشت. استان خراسان رضوی استعداد‌‌‌‌های بالای قرآنی دارد که در بین آنها بانوان قرآنی جزء چهره‌‌‌‌‌های ماندگار هستند، اما تجلیل از آنها آنگونه که باید می‌بوده انجام نشده است.

مولوی تاکید کرد: ستاد تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت یک ستاد مردمی و خودجوش است که در روند همکاری ، نهادهایی نیز این مجموعه را حمایت می‌کنند.
در برگزاری همایش فعالان بانوان قرآنی، آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، سازمان اوقاف کشور و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه‌‌‌‌‌های فردوسی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرمانداری و استانداری، نیروی انتظامی، بسیج، آتش نشانی و شهرداری مشهد با ستاد مردمی همکاری و همراهی دارند.

تجلیل از بانوی حافظ و داور بین المللی قرآن

فاطمه علمداری، معاون ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت نیز در این نشست خبری گفت : تقدیر از ۱۰ بانوی حافظ قرآن جامعه پرستاری، بسیج، دانشگاه پزشکی و دانشگاه فردوسی که از برگزیدگان این مراسم هستند را در دستور کار خود داریم.
علمداری اضافه کرد: در این مراسم از بانوی قرآنی زهرا افخمی به خاطر ارائه خدمات قرآنی که خود حافظ کل قرآن و داور بین المللی نیز هستند و از مهمترین اقدامات ایشان، تربیت شاگردان و حافظان است، با حضور و سخنرانی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تجلیل می‌گردد.
وی با بیان اینکه اجتماع بانوان قرآنی با تقدیر از فعالان این عرصه روز پنج شنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۴ در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود افزود: در حاشیه برگزاری این مراسم، کارگاه آموزشی با عنوان «یاوران معروف» نیز برگزار می‌شود.
معاون امور بانوان ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی اظهارکرد: اجتماع بانوان قرآنی شهر مشهد به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) با حضور انسیه خزعلی برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه همچنین برای فعالین قرآنی که اشخاص حقیقی و حقوقی هستند برگزار می‌شود. همچنین در مراسمی با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از خدمات قرآنی استاد پیشکسوت، حافظ کل قرآن و داور بین‌المللی «زهرا افخمی» در مشهد تجلیل می‌شود.
علمداری بیان کرد: پیش از این مراسم، کارگاه‌های جنبی برای مهارت افزایی از ساعت ۱۱:۳۰الی ۱۴ برپا و در آن، دوره‌هایی برای مهارت‌های ده‌گانه زندگی با پیوست قرآنی برای نوجوان و جوانان ۱۳ تا ۲۰ سال برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر توسط دشمن سعی شده تا ضد ارزش قلمداد گردد. مهارت آموزی برای این فریضه الهی شکل نگرفته است، ما سعی داریم آموزش دهیم تا این فریضه علمی و عقلانی انجام پذیرد.
معاون ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی افزود: در سال گذشته برنامه‌های متنوعی در تجلیل از نخبه‌ها و اساتید قرآنی استان خراسان رضوی داشتیم، در میان این قشر، تعدادی هم بانوان قرآنی و نخبه هستند که کمتر از آن‌ها تجلیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امروز جامعه امر به معروف است که اگر کمرنگ شود موجب مشکلات عدیده می‌شود و همچنین عدم مهارت آموزی برای این فریضه الهی یکی از اشکالات موجود است.