رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

۴۰ میلیون ایرانی در بورس متضرر شدند/پرونده شکایت از روحانی به دستگاه قضایی واصل شده

قرار شده است سازمان امور مالیاتی ۱۰ نفر از ابر بدهکاران مالیاتی کشور را معرفی کنند تا نسبت به این قضیه ورود پیدا کنیم.

پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به بررسی پرونده شکایت از رئیس‌جمهور سابق در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: ۲ مورد از این شکایات یعنی مداخلات ارزی و موضوع بورس که ضرر و زیان زیادی را متوجه مردم کرده است به دستگاه قضایی واصل شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص تخلفات رئیس جمهور دوره گذشته با توجه به ضرر مردم مطرح کرد: ما پرونده‌ای در حوزه مداخلات ارزی بر اساس تخلفات رئیس جمهور گذشته و همچنین در موضوع بورس پرونده‌ها را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ایم و منتظر هستیم تا دستگاه قضا ورود پیدا کند و فرآیند پیگیری را انجام دهند. چون این موضوع مرتبط با مردم است و بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون در این حوزه صدمه دیده‌اند و سرمایه آنها از بین رفته است، انتظار این است بررسی این موضوعات به صورت بررسی‌های علنی و موجب اطلاع مردم از روند باشد.

۱۰ نفر از ابر بدهکاران مالیاتی معرفی می‌شوند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، درخصوص معرفی ابر بدهکاران مالیاتی و بانکی عنوان کرد: قرار شده است سازمان امور مالیاتی ۱۰ نفر از ابر بدهکاران مالیاتی کشور را معرفی کنند تا نسبت به این قضیه ورود پیدا کنیم. گاهی ابزارهای موجود بر اساس پیچیدگی‌هایی که جریان فساد در موضوعات بانکی و مالیاتی ایجاد کرده‌اند، دستگاه‌های مالیاتی فرصت پیدا نمی‌کنند تا این مالیات را بگیرند در همین راستا ما کمک خواهیم کرد تا این بدهکاری‌ها اخذ شود.
نسبت به ابر بدهکاران بانکی هم پیگیری خواهیم کرد تا افشا و اعلام انجام شود و برخوردهای مقتضی با این بدهکاران صورت گیرد.
وی ادامه داد: بعضی از این ابر بدهکاران ۲۰ سال است که مالیات پرداخت نکرده‌اند و فرار مالیاتی انجام داده‌اند و ما از طریق ابزارهای مختلف استفاده خواهیم کرد تا این افراد نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.