پارک پنگوئن‌ها در مشهد ؛ ضرورت یا روُیا

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از ورود سرمایه گذار برای خرید و ایجاد پارک پنگوئن ها در مشهد خبر داد :

علی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، در پاسخ به سوال خبرنگار توسعه و اقتصاد پایدار در خصوص احداث پارک پنگوئن‌ها در مشهد بر اساس شنیده ها ، که آیا این اتفاق تا چه حد به واقعیت نزدیک است و آیا این اتفاق با توجه به احداث پارک‌هایی همچون پارک‌های ژوراسیک، پارک تمساح‌ها و . . . ضرورت و صرفه اقتصادی برای شهر دارد یا خیر، گفت:
یک سرمایه‌گذار در بحث پنگوئن ورود کرده و مذاکراتی داشته‌ایم ولی ظاهراً حوزه محیط زیست مخالف این موضوع است و بنا بر اظهارات خود سرمایه‌گذار در جلسه‌ای که در دفتر من مطرح کرده است، ما به جهت راه اندازی یک پارک که بتوانیم پنگوئن‌ها را بیاوریم و در آن‌جا نگهداری کنیم، محیط زیست اجازه این کار را نمی‌دهد و در حال رایزنی هستیم تا ببینیم چه شرایطی مد نظر است تا این شرایط را فراهم کنیم.

 شنیده‌ها حاکی است که سرمایه‌گذار هزینه‌های خرید پنگوئن‌ها را نیز پرداخت نموده است!
اکنون سوال اینجاست که ضرورت احداث این پارک در شهر مشهد چیست؟ فعالان محیط زیست چه واکنشی خواهند داشت ؟ وضعیت باغ وحش مشهد چه خواهد شد؟ این طرح چه هزینه‌هایی برای شهر و شهروندان خواهد داشت ؟ آیا این موضوع در خصوص جذب گردشگر برای شهر مشهد چه میزان موُثرخواهد بود؟ اولویت و اهمیت اتمام طرح های تفریحی و گردشی داخل شهری نسبت به اجرای این طرح چه خواهد بود و سوالات دیگری که قطعا متخصصان امور شهری و نیزاصحاب رسانه و شهروندان مطرح خواهند کرد .