معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد :

شناسایی ۱۰۳۳ ساختمان نا ایمن در سطح شهر مشهد

علی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، درخصوص پروژه‌های ایمنی شهری گفت: در حوزه استانداردسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، احداث و بهره‌برداری یک ایستگاه آتش نشانی در خیابان رسالت، استانداردسازی ۴ درصد از ایستگاه‌های موجود در مفتح و عسگریه که این ایستگاه‌ها از مقیاس کوچک و متوسط به مقیاس بزرگ تبدیل شده‌اند و ظرفیت جاگیری […]

علی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، درخصوص پروژه‌های ایمنی شهری گفت: در حوزه استانداردسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، احداث و بهره‌برداری یک ایستگاه آتش نشانی در خیابان رسالت، استانداردسازی ۴ درصد از ایستگاه‌های موجود در مفتح و عسگریه که این ایستگاه‌ها از مقیاس کوچک و متوسط به مقیاس بزرگ تبدیل شده‌اند و ظرفیت جاگیری خودروها و عملیات در این ایستگاه‌ها افزایش یافته است و پروژه ایستگاه وکیل آباد نیز آغاز شده است و امیدواریم طبق جدول زمان‌بندی به اتمام برسد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حوزه توسعه و نگهداری ناوگان عملیات آتش نشانی نیز، متأسفانه پلتفرم‌ها و نردبان‌هایی که آماده عملیات داشتیم ۴ دستگاه بود و علی‌رغم اینکه ۱۳ دستگاه نردبان و پلتفرم در شهرداری طی سنوات گذشته و یک مورد هم امسال خریداری شده بود، فقط ۴ دستگاه امکان عملیاتی شدن داشتیم، اما با همت همکاران در سازمان آتش نشانی و کمک شرکت‌های دانش بنیان و مقادیری که جهت سرویس و نگهداری این قطعات نیاز بوده است، تعداد این پلتفرم‌ها به ۹ دستگاه آماده عملیات، افزایش یافته است‌.
وی افزود: اولین نردبان مفصلی برای شهر مشهد خریداری شده است که سرعت عملیات آن به حدود ۵۳ ثانیه میرسد و در معابر کم عرض کارآیی بسیار بالایی دارد. ۱۲ دستگاه از تجهیزات آتش نشانی اورهال شد و این موضوع هزینه‌های بالایی نیز به همراه داشته است. ۵ دستگاه خودرو نجات کاربری سازی صورت گرفته است و ۲۰ دستگاه در سال جدید به این ناوگان اضافه خواهیم کرد.
در بحث توسعه و نگهداری تجهیزات عملیات امداد و نجات افزایش تعداد تجهیزات ما از ۳۰ هزار و ۷۰۰ به ۳۲ هزار و ۱۰۰ مورد افزوده شده است که این میزان افزایش رقمی معادل ۱۹۱ میلیارد ریال برای مجموعه آتش نشانی و خدمات ایمنی هزینه داشته است.
نجفی در رابطه با نظارت و رعایت استانداردهای ایمنی اماکن عنوان کرد: نظارت و رعایت استاندارهای ایمنی اماکن یکی از موضوعاتی است که همیشه مورد دغدغه شهروندان و مسئولین بوده است و در صداوسیما نیز شاهد این بوده ایم که نقدهایی می‌شده است . در مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی یکی از مباحث مهم آن کنترل آتش نشانی و ایمنی ساختمان بوده است و این موضوع از ۵۰ روز به ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است و بسیار قایل توجه است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن نیز افزود: شناسایی ساختمان‌های ناایمن از ۵۵۰ ساختمان به ۱۰۳۳ ساختمان افزایش یافته است که با حمایت‌های قضایی و مجموعه‌های مدیریت کلان استانی و شهرستانی انجام گرفته تا کنترل ساختمان‌های ناایمن در حوزه آتش نشانی به انجام برسد.