ذره‌بینی فرماندار بر عملکرد مدیران شهرستان مشهد

صحت گزارشات عملکرد همه نهادهای دارای تفاهمنامه و قرارداد با محوریت حاشیه شهر، ظرف 20 روز بررسی می شود

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، «ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های طرح تحول حاشیه شهر» و «تبیین شرح وظایف دهیاران و ارزیابی چگونگی تعامل ادارات با دهیاران»، دو دستور کار اصلی هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد بود که با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان شهری در اتاق جلسات ساختمان فرمانداری مشهد برگزار شد.
محسن داوری در خصوص غیبت نمایندگان تعدادی از دستگاه ها ، تاکید کرد که تا ظهر شنبه باید گزارش علت غیبت همه غایبان مشخص شود وگرنه غیبت نمایندگان ادارات به اطلاع مدیران کل خواهد رسید.

فرماندار مشهد با اشاره به دستورکار اصلی جلسه شورای اداری شهرستان تاکید کرد که علاوه بر ۳۰ درصد بودجه هر سازمان که طبق قانون باید به هزینه در حاشیه شهر هستند، منابع دیگری هم برای طرح تحول حاشیه شهر برنامه ریزی شده است.
مجید نژادحسین، شهردار منطقه ۴ در این جلسه، رشد حدود ۶۰ درصدی پروژه ها را اعلام کرد و رفع مشکل آب های سطحی این منطقه را تا پایان سال وعده داد .
کاظم یزدان مهر، دشهردار منطقه۶ نیز با ذکرپیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه ها ، منطقه ۶ را یک کارگاه عمرانی بزرگ دانست و وعده بهره برداری همه پروژه ها را تا پایان سال داد.
طهماسبی، نماینده شهرداری منطقه ۲ نیز با اشاره به تعریف ۸۸ میلیارد تومان پروژه زودبازده در منطقه مذکور، گفت : حدود ۵۳ میلیارد تومان برای پارک حاشیه کال اسماعیل آباد درنظر گرفته شده که از ماه آینده آغاز خواهد شد و ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسد.
نماینده شهرداری منطقه ۳ نیز در این جلسه گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه های زودبازده شهرداری منطقه ۳ درنظر گرفته شده که فقط ۴۲ میلیارد تومان از آن به تملک هایی برای بازگشایی معابر اختصاص یافته است.
در ادامه این جلسه، مهدی برامکی، معاون هماهنگی امور عمرانی به قرائت موردی پروژه های نیمه تمام و ناقص شهرستان پرداخت و در هر مورد، فرماندار مشهد از نماینده اداره مربوطه، دلیل پیگیری ناقص طرح را جویا شد. برنامه مرمت ایوان طرق و رباط طرق از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طرح اصلاح شبکه برق فشار قوی معابر از شرکت توزیع نیروی برق، سازماندهی فاضلاب شهری از اداره آب و فاضلاب و پروژه احداث دکل آنتن تلفن همراه از اداره مخابرات شهرستان از جمله این موارد بود
هاشمی نماینده اداره آب و فاضلاب شهرستان ، پس از بیان گزارش بهره برداری از تصفیه خانه التیمور و خین عرب و ابراز امیدواری برای بهره برداری از پروژه تصفیه خانه طبرسی شمالی، اگرچه تاکید داشت که بیش از ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر اجرا شده اما فرماندار مشهد، برای تصدیق درصد تحقق خدمات اداره آب و فاضلاب شهرستان از شهرداران مناطق حاشیه ای مشهد کمک خواست.

در انتهای جلسه، فرماندار مشهد به جمع بندی دستورکار این جلسه پرداخت و تاکید کرد: همه می دانیم که اتفاقات کنونی کشور و فتنه ای که دشمن از آن استفاده می کند، نه یک امر اتفاقی بلکه یک چالش برنامه ریزی شده است تا با استفاده از آن، دشمنی که از ۴۳ سال توطئه چینی سرشکسته است، امروز به دنبال مخدوش کردن اعتماد مردم نسبت به حاکمیت باشد و نارضایتی را به مرحله ای برساند که نه فقط مردم به مسئولان بلکه حتی مردم به همدیگر هم نتوانند اعتماد کنند زیرا فقط در این شرایط است که تفکرات دشمن در ایران اسلامی قابلیت اجرا خواهد داشت.

داوری تاکید کرد که حفاظت از حوزه های زیرساختی باید راهبرد اساسی سازمان ها باشد ، زیرا این زیرساخت ها متعلق به مردم است و بر همه مدیران واجب است که از اموال مردم دفاع کنند.
وی افزود: همه نهادهایی که تفاهمنامه و قراردادی با محوریت حاشیه شهر امضا کرده اند، باید در مدت ۲۰ روز گزارش دقیق همه پروژه های خود را به دبیرخانه ستاد بازآفرینی حاشیه شهر در فرمانداری ارائه کنند و پس از اخذ گزارش های کامل، بازدیدهای دقیق صورت بگیرد و ادعاها صحت سنجی شود.
به دستور فرماندار مشهد، تا پیش از شورای اداری ماه بعد، جلسه فوق العاده ای برای بررسی پروژه ها برگزار خواهد شد. وی هم چنین به معاون خود مأموریت داد تا از محل بودجه سفر رئیس جمهور، سرفصل های مربوط به شهرستان مشهد به دقت مشخص شود. داوری تصریح کرد: باید پروژه هایی که تا ۷۰، ۸۰ یا ۹۰ درصد پیشرفت به انتهای بودجه و اعتبار خود رسیده اند، در اسرع وقت مشخص شوند. در این باره، فرمانداری مشهد متولی خواهد بود تا با بهره گیری از ظرفیت خیران استان، پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسند.
تبیین وظایف و حوزه مدیریت دهیاران شهرستان توسط حسن کاظمی، بخشدار منطقه رضویه از دیگر محورهای این جلسه بود.