سرپرست مدیریت بهزیستی مشهد مطرح کرد:

افزایش ۲ برابری تماس ها در سال جاری، موجب نیاز۳برابری به تیمهای سیار اورژانس اجتماعی شد

به گزارش پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، سرپرست مدیریت بهزیستی مشهد در تور خبری اورژانس اجتماعی شهید مهر حقی گفت : آمار تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در شهر مشهد بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و این یعنی باید خودمان را مجهزتر کنیم.

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در شهرستان مشهد داشته‌ایم. در پنج ماهه سال جاری تعداد تماس‌ها در مشهد حدودا ۹۰۰۰ تماس بوده است. آمار تماس‌های سال گذشته و سال جاری استان تقریباً مشابه یکدیگر است اما این آمار در شهرستان مشهد تقریبا بیش از دو برابر شده است. یعنی مردم در شهرستان مشهد بیشتر از گذشته احساس نیاز کرده‌اند که با خط ۱۲۳ تماس بگیرند.

جواد بهنام افزود: در سال گذشته، ماهانه حدود ۴۵۰ اعزام تیم سیار داشتیم. در سطح شهرستان مشهد ۶ تیم سیار داریم اما تعداد تیم‌های سیار موجود با وضعیت امروز آسیب‌های شهرستان مشهد اصلاً همخوانی ندارد. اگر بگویم که در حال حاضر نیاز است این تعداد ۳ برابر بشود حرف گزافی نگفته‌ام اما امکانات و شرایط سازمان به ما اجازه نداده است که بتوانیم طی این سال‌ها این مرکز را تقویت کنیم. امسال، ماهانه تقریبا ۲۳۵ ماموریت توسط تیم‌های سیار انجام شده است ولی مأموریت‌ها تخصصی تر شده است.

وی با ذکر این مطلب که مأموریت اورژانس کار سخت و فرسایشی است از رسانه‌ها درخواست کرد که خدمات اورژانس اجتماعی را به تصویر بکشند تا مردم بهتر این مجموعه را بشناسند و موجب خدمت‌رسانی‌ بهترو فراگیر شدن خدمات اورژانس اجتماعی شوند.
سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد در خصوص فعالیت‌های این سازمان در حوزه پیشگیری تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح‌های پیشگیرانه در بهزیستی داریم که در حال برنامه‌ریزی و اجرا است ، ولی انجام این فعالیت‌ها به تنهایی توسط بهزیستی به نتیجه نمی‌رسد و باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا بتوان نتیجه مطلوب گرفت.
بهنام افزود: موضوع پیشگیری را در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی داریم. بحث‌های پیشگیری طی ۲ سال کرونا کمرنگ شد ، اما در حال احیای این موضوع هستیم. ضمن اینکه بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در حال فعالیت بوده و در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان تنها در حوزه ژنتیک در بهزیستی شهرستان مشهد هزینه کردیم.
بهنام در پایان گفت: در سطح شهرستان در حال حاضر طرح غربالگری بینایی برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال داریم و ۲۴۰ هزار نفر از کودکان شهرستان مشمول این طرح هستند. در حوزه کودکان کم‌شنوا و ناشنوا نیزدر حال فعالیت هستیم و در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نوزاد را در این زمینه شناسایی کردیم.