اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد افتتاح شد

اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد افتتاح شد اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور کشور، با سه خروجی شارژ و هزینه‌ای حدود ۶۲۰ میلیون تومان در مشهد افتتاح و تفاهم‌نامه انجام مطالعات جامع سیستم برقی کردن حمل‌ونقل عمومی امضا شد. محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در مراسم افتتاح این ایستگاه اظهار کرد: […]

اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد افتتاح شد

اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور کشور، با سه خروجی شارژ و هزینه‌ای حدود ۶۲۰ میلیون تومان در مشهد افتتاح و تفاهم‌نامه انجام مطالعات جامع سیستم برقی کردن حمل‌ونقل عمومی امضا شد.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در مراسم افتتاح این ایستگاه اظهار کرد: در مسیر برقی شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی مشهد، داشتن نقشه راه و اینکه بدانیم به کجاو چگونه حرکت می‌کنیم، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه با وجود آلودگی هوا ، ما هیچ چاره‌ای ‌جز حرکت در مسیر برقی کردن سیستم حمل‌ونقل نداریم، اظهار کرد: حرکت به سمت برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد را باید انجام می‌دادیم و خوشحال هستیم که این کار را با مجموعه مپنا انجام می‌دهیم.

کلائی تصریح کرد: بارها و بارها اعلام کرده‌ایم که آمادگی ایجاد بهترین زمینه‌ها را برای انجام مطالعات و سایر زمینه‌های برقی کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی و استفاده از سیستم‌های جدید حمل‌ونقل پاک را داریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم نقشه راهی با کمک دوستان در شرکت مپنا که یکی از بزرگترین مجموعه‌های کشور ایران در حوزه تکنولوژی برق است، ترسیم شود و با سرعت به سر منزل مقصود برسانیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه بر سرعت در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها برای برقی شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی مشهد تاکید داریم، خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم اولین شهر و بهترین شهر در این مسیر باشیم و به لحاظ اجتماعی به این کار نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم اگر قرار است شهری در کشور برقی شود به برکت وجود حضرت رضا(ع) اولین شهر، مشهد باشد و در این مسیر مصمم هستیم.

کلائی با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاقی که شاهد آن هستیم این است که مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که سیستم حمل‌ونقل مشهد را برقی کند، اظهار کرد: در این راستا مطالعات جامع حمل‌ونقل برقی سروسامان گرفته و امیدواریم به تدریج آن را اجرایی کنیم.

وی گفت: بخشی از کارها در برقی شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی ایستگاه‌های شارژ هستند که امروز شاهد افتتاح اولین ایستگاه در شرق کشور بودیم و بخش دیگر اتوبوس برقی است که در حال همکاری در تولید اولین اتوبوس برقی با شرکت مپنا هستیم.

شهردار مشهد افزود: همچنین بخشی دیگر استفاده از موتورهای برقی است که یک موضوع اجتماعی و بسیار مهم است و در این مسیر اقدامات خوبی هم انجام شده است، معتقدیم مجموع این اقدامات در برنامه زمان‌بندی مشخصی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی ادامه داد: در مجموع امروز درکنار افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد، مطالعات برقی کردن مسیر خط یک‌ BRT به شهرداری مشهد تحویل داده شد و تفاهم‌نامه‌ای نیز برای انجام مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی مشهد با شرکت مپنا به امضا رسید./ایسنا