افتتاح نخستین جاده ریلی ایران-افغانستان در شهرستان مرزی خواف

احیای جاده ابریشم با ؛ افتتاح نخستین جاده ریلی ایران-افغانستان در شهرستان مرزی خواف با حضور مقامات بلند پایه دو کشور ایران و افغانستان به صورت رسمی راه آهن بین المللی خواف-هرات افتتاح می شود. به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، روز پنج شنبه بیستم آذرماه ۹۹ راه آهن بین المللی خواف-هرات افتتاح و شاهد […]

احیای جاده ابریشم با ؛

افتتاح نخستین جاده ریلی ایران-افغانستان در شهرستان مرزی خواف

با حضور مقامات بلند پایه دو کشور ایران و افغانستان به صورت رسمی راه آهن بین المللی خواف-هرات افتتاح می شود.

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار، روز پنج شنبه بیستم آذرماه ۹۹ راه آهن بین المللی خواف-هرات افتتاح و شاهد احیای دوباره جاده تاریخی ابریشم خواهیم بود.

فرماندار خواف در گفتگو با خبرنگار توسعه و اقتصاد پایدار اظهار داشت: این یک طرح بین المللی است و باید سعی شود مراسم افتتاح آن به نحو شایسته ای برگزار شود.

حسین سنجرانی در خصوص سفر اخیرش به افغانستان گفت: در دیدار با مقامات افغانستانی  به این نتیجه رسیدیم که با توجه به استقبال تجار و گردشگران دو کشور باید تلاش شود تا برای افتتاح رسمی آن در روز ۲۰ آذر تلاش جدی صورت بگیرد.

فرماندار خواف در ادامه افزود: ازتمامی ظرفیت شهرستان برای برای برقراری امکانات در محل افتتاحیه خصوصا ارتباطات مخابراتی استفاده خواهیم کرد و همچنین تمامی دستگاه های اجرایی به صورت همه جانبه در برگزاری باشکوه این مراسم بین المللی تلاش خواهند کرد.

 با آغار به کار این خط ریلی، افغانستان از طریق بندر چابهار به آب های آزاد راه پیدا کرده و همچنین صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان وارد فصل جدیدی خواهد شد. شهرستان خواف در جنوب شرقی مشهد قرار داشته و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد./ حفیظ راضی