بلیط رایگان مترو در مقابل لبخند

نصب سومین المان هوشمند شهروندی در مشهد به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ؛المان «لبخند ماندگار» در ایستگاه قطار شهری شریعتی به صورت تعاملی طراحی شده و می‌تواند با شهروندان ارتباط برقرار کند. این المان در ازای قرار گرفتن شهروند در مقابل دستگاه و […]

نصب سومین المان هوشمند شهروندی در مشهد

به گزارش توسعه و اقتصاد پایدار و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی ؛المان «لبخند ماندگار» در ایستگاه قطار شهری شریعتی به صورت تعاملی طراحی شده و می‌تواند با شهروندان ارتباط برقرار کند.

این المان در ازای قرار گرفتن شهروند در مقابل دستگاه و لبخند زدن فرد، یک بلیت مترو به او جایزه می‌دهد تا ضمن تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، در افزایش نشاط اجتماعی نیز موثر واقع شود.

در طراحی و ساخت این المان هوشمند، از فناوری‌های تشخیص چهره و واقعیت افزوده استفاده شده و عملکرد آن به گونه‌ای است تا فرد بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کند.

این دستگاه پس از تشخیص لبخند، تصویر فرد را در میان تعدادی از بازیکنان باشگاه فوتبال شهرخودرو مشهد روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد و در پایان هم یک عکس یادگاری با تیم محبوب مشهدی‌ها نصیب شهروند خواهد شد که می‌تواند به ویژه برای قشر نوجوان و جوان جذاب باشد.

سومین المان هوشمند تعاملی نیز همچون نمونه‌های پیشین بدون نیاز به اپراتور و به صورت کاملا خودکار و هوشمند عمل می‌کند.

به کارگیری المان‌های تعاملی، امروزه یکی از شیوه‌های جذاب و موثر مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا است که در جلب مشارکت شهروندان و ارتباط دوسویه با آنان، نقش ویژه‌ای دارد.

پیش از این نیز المان‌های هوشمندی با عنوان «پایگاه تندرستی» و «پایگاه دانش» در دو ایستگاه قطار شهری فلسطین و طالقانی نصب شده بود که هم‌اکنون نیز فعال و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است.